Jump to content

High walls at bridge at Arlanda Airport (ESSA)


Lasse Toernqvist

Recommended Posts

Hej Lasse!

 

I assume you are Swedish? I'll write in Swedish, if you don't understand, just let me know and I'll post it in english.

 

Tack för att du uppmärksammat oss på problemet. Vi hade en kund som hade samma problem en längre period sedan men som trodde sig ha blivit av med problemet efter en ominstallation. Vi pratade med honom häromdagen och tydligen är problemet tillbaka igen. Om jag förstår det rätt så blir marken helt platt där det ska vara tunnlar, vilket resulterar i att bro-väggarna hoppar upp i höjd? Om ni har samma problem så sker det enbart när du flyger till flygplatsen (och kanske även bara när man landar på 01R/19R?) och inte om man startar från flygplatsen? Sker det varje gång du flyger dit eller bara ibland? Är det beroende på bana eller sker det alltid?

Vilken simulator har du?

 

Vi är i kontakt med lite andra tillverkare och försöker hitta en lösning, vi står för tillfället ganska kluvna till vad det kan vara och har inte lyckats återskapa problemet själva än. Men självklart måste det åtgärdas. Ge oss lite mer information så ska vi se om det kanske kan ringa in när och hur problemet uppstår.

 

:)

 

Vänliga hälsningar,

Marcus, en av tillverkarna,

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Hej,

 

Igår flög jag ESMQ till ESSA. Skulle först fått landa på 01L men ändrades till 01R. Taxade U upp till stand 40 och denna gång var det höga murar att passera igen. 

Kändes till och med i cockpit som planet reagerade på dem för det vinglade till vid passagen. Klarade mig från krasch eftersom jag stängt av den funktionen i P3D. 

 

Lasse

Link to comment
Share on other sites

Ja delvis om man säger. Jag har köpt my traffic men använder det bara för att få flygplan till min vPilot. Installerade av det för länge sedan (innan total ominstallation av hela min maskin). Behövde ju bara flygplanen som följer med.  Kan du precisera vilka objekt så kan jag kanske hjälpa dig med vad det är. 

Link to comment
Share on other sites

Det var bara en röd/vit byggnad vid banände 19L som jag inte kände igen från vårt scenery.

Spelar inte så stor roll. Vissa som har haft MyTraffic installerat har haft problem med Arlanda eftersom MyTraffic lägger in objekt för Arlanda också. Det kan vara värt att för säkerhetsskull avaktivera Arlanda-filen i MyTraffic eftersom den i bästa fall inte gör någon skillnad och i värsta fall skapar problem. Gå in i MyTraffic-mappen och sök på ESSA. Om du får upp en fil då så antingen spara den på ett annat ställe och ta bort den därifrån, eller byt namn på ändelsen från .bgl till .OFF som avaktiverar den.

 

Angående väggarna på Arlanda verkar vi nu vara en lösning på spåren. Hoppas kunna skicka över en testfil till dig inom närmaste dagarna.

Link to comment
Share on other sites

Det var bara en röd/vit byggnad vid banände 19L som jag inte kände igen från vårt scenery.

Spelar inte så stor roll. Vissa som har haft MyTraffic installerat har haft problem med Arlanda eftersom MyTraffic lägger in objekt för Arlanda också. Det kan vara värt att för säkerhetsskull avaktivera Arlanda-filen i MyTraffic eftersom den i bästa fall inte gör någon skillnad och i värsta fall skapar problem. Gå in i MyTraffic-mappen och sök på ESSA. Om du får upp en fil då så antingen spara den på ett annat ställe och ta bort den därifrån, eller byt namn på ändelsen från .bgl till .OFF som avaktiverar den.

 

Angående väggarna på Arlanda verkar vi nu vara en lösning på spåren. Hoppas kunna skicka över en testfil till dig inom närmaste dagarna.


Det låter kanonbra Marcus! Ska kolla det med My traffic men är 99% säker på att hela MyTraffic scenery är avbockad och används inte all i mitt scenery-bibliotek. Var bara AI-modellerna jag var ute efter för att visa rätt flygplan vid flygning på Vatsim.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...